loading...
مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
دکتر حاجیلو بازدید : 46 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

فیلرهای این خانواده از تکنولوژی منحصر بفردی به نام  DCLT یا Dynamic Cross-Linking Technology بهره می برند که در این تکنولوژی ابتدا در سه مرحله کراس لینکینگ همانند فیلرهای مونوفازیک انجام میشود و سپس ۲ مرحله دیگر که منحصر به فیلرهای بلوترو می باشد اضافه شده و در مجموع این پروسه موجب همگنی و انسجام بیشتر فیلر خواهد شد.

فیلرهای خانواده بلوترو (Belotero)

Belotero Hydro

بلوترو Hydro ترکیب هیالورونیک اسید با گلیسرول است که پوست را از داخل آبرسانی می کند. این محصول برای آبرسانی و مرطوب نگه داشتن بافت پوست و جوانسازی مفید است. این محصول برای بهبود بافت صورت، گردن، دکلته و دست ها طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای درمان چین و چروک های سطحی و رفع زخم و اسکارهای آکنه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. توصیه میشود درمان با بلوترو هیدرو در ۳ جلسه با فواصل ۳۰ روزه انجام شود و یادآورهای ۶ ماه تا ۱ ساله داشته باشد تا بهترین پاسخدهی را داشته باشیم.

نام Belotero Hydro
توصیه میشود آبرسانی
محل تزریق صورت، دست، گردن و ناحیه دکولته
عمق تزریق لایه درم سطحی
حجم ۱ml
جنس هیالورونیک اسید کراس
غلظت ۱۸ میلی گرم در میلی لیتر
ماندگاری ۶تا ۹ ماه
نیدل ۳۰G
کانولا ندارد
لیدوکایین ندارد
کراس لینک ندارد- با گلیسرول ۲۱ میلی گرم در سی سی ترکیب شده است
شرکت سازنده Merz
کشور سازنده آلمان
مجوز بهداشت دارد
قدرت حجم دهی ندارد

 

 بلوترو soft

فیلرBelotero Soft  برای ایجاد تغییرات نا محسوس و روتوش خطوط ریز و سطحی مناسب است. بعلت ظرفیت بالای اتصال به آب در مولکول های این فیلر، آبرسانی به پوست را افزایش می دهد. این محصول در خانواده فیلرهای Belotero کمترین میزان حجم دهی را دارد و دارای بافت یکپارچه و یکنواخت بوده که برای رفع چروک های سطحی طراحی شده است. جهت کاهش درد در هنگام تزریق، لیدوکائین در فرمول این فیلر به کار رفته است. این فیلر ساخت کمپانی Merz آلمان بوده و دارای مجوز وزارت بهداشت است.

فیلرهای خانواده بلوترو (Belotero)

نام Belotero Hydro
توصیه میشود حجم دهی کم و آبرسانی
محل تزریق خطوط پنجه کلاغی، پشت لب، پیشانی، خط اخم
عمق تزریق لایه میانی درم
حجم ۱ml
جنس هیالورونیک اسید کراس
غلظت ۲۰ میلی گرم در میلی لیتر
ماندگاری ۶تا ۹ ماه
نیدل ۳۰G
کانولا ندارد
xxaaasaASDFDSلیدوکایین دارد
کراس لینک مونوفازیک با تکنولوژی DCLT
شرکت سازنده Merz
کشور سازنده آلمان
مجوز بهداشت دارد
قدرت حجم دهی +

 بلوترو Intense

فیلرBelotero Intense  فیلر مناسبی برای لیفت و جوانسازی صورت  میباشد. این محصول چین و چروک های عمیق را پر می کند و به علت الاستیسیته مناسب، پوست را به خوبی آبرسانی می کند این فیلر برای استفاده در مناطقی که حرکت وجود دارد مناسب است. ژل بلوترو اینتنس در خانواده belotero بیشترین الاستیسیته را دارد و برای حجم دهی و فرم دهی به لب وایجاد ظاهری جوان و طبیعی در لب ها و پر کردن خط خنده ، انتخاب مناسبی ست.

 

این فیلرساخت کمپانی Merz آلمان است ودارای مجوز وزارت بهداشت است.

نام Belotero Intense
توصیه میشود حجم دهی کم و آبرسانی
محل تزریق لب، خط لبخند
عمق تزریق  درم عمیق
حجم ۱ml
جنس هیالورونیک اسید کراس لینک شده
غلظت ۲۵ میلی گرم در میلی لیتر
ماندگاری ۶تا ۹ ماه
نیدل ۲۷G
کانولا ندارد
لیدوکایین دارد
کراس لینک مونوفازیک با تکنولوژی DCLT
شرکت سازنده Merz
کشور سازنده آلمان
مجوز بهداشت دارد
قدرت حجم دهی ++

 

 بلوترو volume

فیلرBelotero Volume  با حجم دهی فوق العاده و قابلیت تطابق و ادغام با پوست، برای فرم دهی و حجم دهی استفاده می شود و ضمن حجم دهی، ظاهری طبیعی در صورت ایجاد می کند. انعطاف بالای این محصول برای تامین نیازهای مختلف پوست، یکی از قابلیت های منحصر به فرد آن می باشد. ژل بلوترو Volumeدرخانواده فیلرهای Belotero بیشترین حجم دهی را داشته و برای بازسازی گونه، چانه و فرم دهی به صورت طراحی شده است. وجود لیدوکائین در این محصول، باعث کاهش درد در هنگام تزریق می گردد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی فیلر بلوترو کلیک کنید.

دکتر حاجیلو بازدید : 69 دوشنبه 10 شهریور 1399 نظرات (0)

دوش گرفتن برای شروع یک روز خوب از جمله مسایل واجب است اما چگونه درست و اصولی دوش بگیریم.

چطور دوش بگیریم؟متخصصان پوست و مو به ما درین زمینه توصیه هایی کرده اند که خواندن آنها را به همه توصیه میکنیم.
  • زیاد حمام نکنید

طبق گفته متخصصان پوست اگر کسی فعالیت بدنی زیادی ندارد و یا ورزش بصورت روزانه نمیکند و تعریق کمی دارد نیازی به دوش گرفتن روزانه نیست. بصورت معمول یک روز در میان برای کسانی که یک فعالیت معمول را در طی روز انجام میدهند کافیست. در مورد افراد سالمند و بچه های زیر ۵ سال هم دوش گرفتن زیادی موجب خشکی پوست و ایجاد اگزما و مشکلات حساسیتی بیشتری خواهد شد. افراد خیلی کمی وجود دارند که نیاز به دوبار دوش گرفتن در روز دارند. اگر قرار به دوش گرفتن زیاد باشد باید بدانیم نیاز به شستن با شوینده نسبت به حالت عادی کاهش یافته نقاط خاصی از بدن فقط نیاز به شستشو دارند که شامل زیر بغل . ناحیه جنسی و پاها میشود.

  • در زمان کوتاهتری دوش بگیرید

زیاد ماندن در زیر دوش موجب شسته شدن بیشتر پوست و مو از مواد روغنی طبیعی بدن خواهد شد و بخصوص در افراد دارای زمینه حساسیت پوستی موجب بروز خشکی پوست و اگزما خواهد شد. بنابراین متخصصان پوست برای افراد با پوست خشک توصیه به حداکثر ۵ دقیقه دوش گرفتن را دارند.

  • با آب سرد دوش بگیرید

آب داغ باعث پاک شدن سطح پوست از روغنها و رطوبت طبیعی خواهد شد و موجب خشکی پوست میگردد بخصوص در بچه ها و افراد مسن دوش آب داغ خشکی شدیدتری ایجاد میکند. برای موها هم آب داغ موجب آسیب پوست کف سر و همچنین کدورت پوستی خواهد شد و متخصصان طب سنتی هم یکی از علل سفید شدن موها را داغی آب حمام میدانند. یادمان باشد برای براق شدن و شفاف شدن موها از دوش آب سرد نتیجه بهتری خواهیم گرفت. دمای آب در حدی که احساس سرما نکنیم بهترین دما برای دوش گرفتن است.

چطور دوش بگیریم؟
  • موهای خود را زیاد شامپو نزنید

با توجه به قدرت پاک کنندگی شامپوها روی چربی پوست و مو، استفاده از شامپوی مناسب در کمترین حد قابل استفاده از سوی متخصصان پوست و مو توصیه میشود. زیاد شامپو زدن باعث خشکی پوست سر و کدورت آن خواهد شد. همپنین بعلت وجود برخی مواد مثل سولفات در شامپو موهای رنگ شده دچار کاهش رنگ و موهای خاکستری ممکن است سفید شوند.

  • از کم شستن موها احتراز کنید

موها حداقل به یک نوبت شامپو زدن در طول هفته نیاز دارند توصیه میشود شامپوی مناسبی در این زمینه تهیه و استفاده شود. شامپوهای مخصوص موهای خشک قدرت شویندگی بسیار کمتری از شامپوی مخصوص موهای چرب دارند و استفاده اشتباه از شامپوها میتواند باعث مشکلاتی برای پوست سر و موهای شما شود.

  • مناطی از بدن که بیشتر کثیف میشوند را بیشتر بشویید

زیر بغل، ناحیه جنسی و پاها از نظر آلودگی بیشتر نیاز به شستشو دارند. صابون مورد استفاده هم مثل شامپو باید متناسب با خشکی یا چربی پوست استفاده شود. پوست خشک نبایستی خشک تر و پوست چرب باید به خوبی شسته شود.چطور دوش بگیریم؟

استفاده از شامپو بدن از نظر بهداشتی برای استفاده مناسبتر است و مزیت بیشتری نسبت به صابونها ندارد. استفاده از شوینده مناسب چه صابون و یا چه شامپو بدن باید در جهت کم کردن چربی پوست و یا افزایش رطوبت در پوستهای خشک باشد.

  • از بالا شروع کنید

شستشوی خوب از سمت سر شروع و در پاها خاتمه میابد. رعایت ترتیب شستشو و شستن با حوصله و دقیق اما سریع از محاسن افرادی است که به سلامت پوست و موی خود اهمیت میدهند. زیاد نشویید،  زیاد زیر دوش نمانید، از شوینده مناسب استفاده کنید و با آب سرد حمام کنید.

  • حتما پس از حمام خودتان را خشک کنید

با توجه به ایجاد خشکی پوست در افرادی که پس از استحمام خود را خشک نمیکنند توصیه متخصصان پوست به خشک کردن با حوله همیشه بعنوان یک اصل مهم در خاطرتان باشد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

دکتر حاجیلو بازدید : 45 چهارشنبه 05 شهریور 1399 نظرات (0)

به تدریج با افزایش سن شاهد خاکستری و سفید شدن موهایمان خواهیم بود. این اتفاق همزمان با افزایش سن غیرطبیعی به نظر نمی رسد. اما چنان که یک جوان موهایی به رنگ مشکی، قهوه ای، قرمز یا بلوند دارد و در سن پایین دچار سفیدی موها شود طبیعی محسوب نمیشود.

همچنان که سن افزایش پیدا می کند؛ نازکی موها در برخی از قسمت های سر یا تغییر رنگ آن ها از رنگ اصلی به خاکستری یا سفید غیر معمول نیست.

علت سفیدی مو چیست؟

سر ما تعداد زیادی فولیکول مو دارد. این فولیکول ها کیسه های کوچکی هستند که در پوست  قرار دارند. فولیکول ها سلول های پیگمنتی (رنگدانه ساز) دارند که ملانین نام دارد. این سلول ها رنگ مو را پدید می آورند. اما در طول زمان فولیکول های مو پیگمنت (رنگدانه) خود را از دست می دهند و قدرت رنگسازی شان کاهش یافته و نتیجه آن سفیدی موها است.

دلیل سفیدی موها در سنین جوانی چیست؟

موی سفید بیشتر در افرادی که رنگ موهای تیره تری دارند؛ قابل توجه است. اگرچه موی سفید نشانه ای از افزایش سن محسوب می شود اما تارهای بدون رنگ مو ممکن است که در هر سنی حتی زمانی که شما درسن مدرسه یا دانشگاه هستید نیز پیدا شوند. اگر در دهه ۲۰ زندگی خود قرار دارید، ممکن است که یک یا چند تار موی سفید داشته باشید.علت سفیدی مو چیست؟

همچنین احتمال دارد که راه هایی جهت بازگردانی پیگمنت های از دست رفته باشد. در این مقاله به دلایل سفید شدن پیش از موعد موها اشاره می کنیم و سفیدی مربوط به سن طبیعی قلمداد میشود.

ژنتیک

ژنتیک یا وراثت شما نقش بزرگی در زمان آغاز سفیدی موها دارد. اگر در سنین جوانی موهای سفیدی دارید،  احتمال دارد که والدین یا پدر بزرگ و مادر بزرگ شما نیز در دوران جوانی همین تجربه را داشته اند. و این سفیدی موها از وراثت شماست.

شما قادر به تغییر ژنتیک خود نیستید اما اگر ظاهری که موهای سفید به شما می دهند را دوست ندارید، قادر هستید که همیشه موهای خود را رنگ کنید. البته برخی داروها سرعت این سفید شدن موهایتان را کمی کندتر میکنند.

استرس

با توجه به شرایط زندگی و درگیریهای مختلف در طی روز همه افراد ناگزیر با استرس رو به رو می شوند. اگر استرس متعدد و طول کشیده باشد، پیامدهایی خواهد داشت این مسایل شامل موارد زیر است:

مشکلات خواب

اضطراب  و ترس

تغییر در اشتها

کاهش میل جنسی

ایجاد فشار خون بالا

استرس حتی امکان دارد که بر موهای شما نیز تاثیر بگذارد. نتایج یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۳ ارتباط بین استرس و کاهش سلول های بنیادی در فولیکول های موی موش ها را پیدا کرده است. یعنی موشها با استرس زودتر موهایشان سفید میشد. بنابراین اگر متوجه افزایش تعداد تارهای مو سفید خود شده اید؛ استرس ممکن است که دخیل باشد. این مسئله همچنین توضیحی جهت دلیل پیری سریع تر رهبران جهان در زمان ریاست جمهوری آن ها  میباشد.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی سفیدی مو کلیک کنید.

دکتر حاجیلو بازدید : 80 سه شنبه 04 شهریور 1399 نظرات (0)

ایده استفاده و تولید از مواد طبیعی براین اساس که گفته می شود همیشه طبیعت از ساده ترین مواد بهترین نتایج را میگیرد توسط کمپانی اینستیتوت با آخرین تکنولوژی روز دنیا در تولید محصولات لاین مزوتراپی اینستیتوت به کار گرفته شده است. این محصول ساخت اسپانیا است و در شهر بارسلونا ساخته میشود.

Biomimicry و مفهوم آن در Meso Institute چیست؟

مفهوم بعدی در مورد مزوتراپی این است که بر اساس قدرت طبیعی توده های زیستی مختلف طبیعت، پپتیدهای فعال به دست آمده توسط  روشهای بیوتکنولوژی جدید موجود در محلول مزوتراپی ، قدرت عمل خود را به سایر مواد فعال که اثربخشی خود را در کوکتل های مزوتراپی کلاسیک نشان داده بودند، اضافه می کنند.

چهار نوع پپتید در مزوهای اینستیتوت وجود دارد:

  • پپتیدهای سیگنال: باعث افزایش حجم پوست، آبرسانی و کاهش افتادگی پوست می شوند که ظاهر پیر پوست را برطرف می کند.
  • پپتیدهای حامل: تحویل مواد فعال به لایه های خاص پوست را تقویت می کنند.
  • پپتیدهای انتقال دهنده عصبی : بهترین استفاده آنها برای کاهش ظاهر و رفع خطوط خنده، پنجه کلاغی، پیشانی، بین ابرو و خط اخم است. به این صورت که ایمپالسهای عصبی ناخواسته را که موجب انقباض و چین خوردگی عضلات میشوند را کاهش میدهد و خطوط دینامیک پوست را کاهش میدهند.
  • پپتیدهای آنزیمی: مانع از تغییر رنگ، ایجاد لکه و پیری پوست می شوند.

در ادامه تعدادی از کوکتل های مزوتراپی خانواده Institute را به شما معرفی میکنیم:

  • محلول رویش مو ۰۴مزو اینستیتوت (Institute Meso Line)این کوکتل مزوتراپی، فولیکولهای مورا تقویت کرده و اختصاصا برای جلوگیری از ریزش مو ساخته شده است. این ترکیب از آنتی اکسیدان های قوی تشکیل شده است که عملکرد متابولیکی مسیرهای کاتابولیک وآنابولیک و سنتز پروتئین را بهینه می کنند. استفاده ازاین ماده موجب افزایش مدت زمان مرحله آناژن (رشد) خواهد شد.

    بدون در نظر گرفتن سن، ریزش مو می تواند در زنان و مردان ایجاد شود، اما  بیشتر اشکال ریزش مو به دلیل عدم تعادل هورمون تستسترون و تاثیر آن در اطراف فولیکول مو یاعدم وجود مواد مغذی مناسب و کاهش گردش خون در منطقه به علل مختلف ایجاد می شود.

    مزو اینستیتوت با استفاده از مواد طبیعی مثل ترکیبات پروتیینی ماهی و تخم خاویار طی فرایندی بیولوژیک مثل برداشت اسیدهای آمینه فعال به صورت آزاد یا به عنوان پپتیدها  از خاویار و استفاده از آن در فرآیندهای فعال سازی و تحریک  فولیکول اثرات مناسبی داشته و با  تاثیر این مواد میتواند تحریک گردش خون  در منطقه ایجاد کرده  در نتیجه اثرات مثبت آن فولیکول تحریک رشد پیدا کرده ریزش مو را بهبود بخشد.

    فواید استفاده از مزوی اینستستوت

    این مزو با ترکیبات مناسبی که دارد:

    • متابولیسم سلولی را تحریک می کند.
    • مدت زمان فاز آناژن (رشد) را طولانی تر میکند.
    • روند پیری فولیکولها را کند می کند.
    • میکروسیرکولاسیون پوست سر را بهبود می بخشد.
    • به تسریع رشد مو کمک می کند.

    عناصر فعال:

    عصاره تخم پیسكوم، سیستئین، آهن، تیامین

    نکته مهم:

    این کوکتل مزوتراپی چون ترکیبات آن دارای مشتقات ماهی است ممکن است واکنش آلرژیک ایجاد کند. بهتر است قبل از تزریق از بیمار در رابطه با سابقه حساسیت به ماهی سوال شود.

    ترکیباتی که میتوان با این کوکتل مخلوط کرد:

    محلول ویسکوزیته Hy-ac 3.5٪  (ویال شماره ۱۷)

    محلول ویسکوزیته کم چربی ULTRA 3.5٪ (ویال شماره ۱۹)

    کوکتل vit-F10 (ویال شماره ۱۸)

    ویتامین B5 (ویال شماره ۳۳)

    ویتامین B7  (ویال شماره ۳۴)

    • محلول ضد سلولیت شدید Drain 01مزو اینستیتوت (Institute Meso Line)Meso Institute Drain 01  یک کوکتل ضد سلولیت شدید است که برای معالجه در مناطقی با  تجمع سلولهای چربی و سلولیت طراحی شده است. فعال سازی هم افزایی Deoxycholate و Quillaia اجازه می دهد تا اثر  چربی سوزی بیشتر با غلظت کمتر از مواد حاصل شود.

      “سلولیت” یا “لیپودیستروفی سطحی” دسته ای از نجمع چربی های موضعی در منطقه هایپودرم است و۸۰-۹۰٪ از زنان را تحت تأثیر قرار میدهد. نام علمی آن Panniculopathy edematous-fibro-sclerosis است. PEFS افزایش ضخامت هیپودرم همراه با افزایش ضخامت پوست و ضخیم شدن بیش از حد موضعی بافت چربی سطحی است. سلولیت با ظاهر”پوست پرتقالی” شناخته می شود. میدانیم چربی اضافی، توسط سلولهای چربی ذخیره می شوند که می توانند تا ۵۰ برابر حجم اصلی آنها رشد کنند.

      این مزو برای زنان و مردان در هر سنی قابل استفاده است.

      فواید:

      • لیپولیز را فعال می کند
      • ضخامت لایه چربی را کاهش می دهد
      • موجب کاهش حجم سلولیت ها میشود
      • از رشد چربی جدید جلوگیری می کند
      • گردش خون منطقه را فعال می کند

      عناصر فعال:

      deoxycholate سدیم، Quillaia saponaria، عصاره Equisetum، عصاره Ruscus، عصاره Hammamelis

      موارد منع مصرف:

      درمان با رتینوئیدهای خوراکی، تبخال، زگیل، بعد ازعمل، در دوران بارداری یا شیردهی، روزاسه، درماتیت آتوپیک

    • برای مطالعه مطلب کامل بر روی مزو اینستیتوت کلیک کنید.

دکتر حاجیلو بازدید : 193 سه شنبه 04 شهریور 1399 نظرات (0)

فیلرهای خانواده هایافیلیا HAYAFILIA

HYAFILIA ترکیبی اسمی شامل HYA، ابتدای کلمه اسید هیالورونیک و FILL که به معنای پر کردن است. این خانواده از فیلرها ساخت شرکت CHA MEDITECH کره جنوبی است. این فیلرها از هیالورونیک اسید با منشا غیر حیوانی و کراس لینک شده ساخته میشوند. مدلهای Petit ، Classic و Grand دارد که در دو نوع با یا فاقد لیدوکائین در شش مدل تهیه شده  با کراس لینک BDDE  مناسب برای پر کردن خطوط صورت و حجم دهی و آبرسانی پوست می باشند.

  • Hayafilia petit

هیالورونیک اسید کراس لینک شده غیر حیوانی با وزن ۲۰mg/ml و با ماندگاری شش تا هشت ماهه  کراس لینک BDDE  و با سایزملکولی  ۲۰۰ میکرون مناسب برای تزریق در خطوط سطحی  (درم سطحی) ساخت کره جنوبی  با دو نیدل  ۲۷ و ۲۹ . مناسب جهت تزریق در زیر چشم ، گلابلا، خطوط سطحی صورت .در بسته بندی یک سی سی

Hayafilia فیلرهای خانواده هایافیلیا

  • Hayafilia classic

هیالورونیک اسید کراس لینک شده با BDDE، با وزن ۲۰mg/ml و با ماندگاری شش تا هشت ماه با سایز ملکولی ۵۰۰ میکرون مناسب جهت تزریق در خطوط متوسط و عمیق پوست (درم میانی) ساخت کره جنوبی با دو نیدل ۲۹ و ۲۷ مناسب جهت تزریق در خط خنده، گونه، لب، زاویه فکی، خطوط پیشانی و ماریونت در بسته بندی یک سی سی

Hayafilia فیلرهای خانواده هایافیلیا

  • Hayafilia Grand

هیالورونیک اسید کراس لینک شده  با BDDE  با وزن ۲۰mg/ml   و با ماندگاری شش ماه تا یکسال با سایز ملکولی ۱۱۰۰ میکرون  جهت تزریق در خطوط عمیق پوست (زیر درم و بافت زیر جلدی ) ساخت کره با دو نیدل ۲۷ و ۲۵ مناسب جهت حجم سازی گونه و زاویه فکی در بسته بندی یک سی سی

برای مطالعه مطلب کامل بر روی فیلر هایافیلیا کلیک کنید.

دکتر حاجیلو بازدید : 35 دوشنبه 03 شهریور 1399 نظرات (0)

ریزش مو همیشه یکی از رایج ترین نگرانی های افراد بوده است که بر آن وسواس زیادی دارند. شاید برای شما نیز پیش آمده است که هنگام دوش گرفتن شاهد ریزش بیش از حد مو بوده اید که به شکلی شدید و زیاد همراه با شستشوی سر می ریزند و این باعث نگرانی و ترس شما شده باشد.

 آیا حمام کردن موجب ریزش مو می شود؟

این عامل ممکن است که دلایل زیادی داشته باشد که در ادامه بحث قصد داریم به آن بپردازیم. شاید برای شما سوال شده است که ریزش چند تار مو حین دوش گرفتن طبیعی و نرمال است و برای شما جای نگرانی دارد ؟ یا چرا حین استحمام بیشتر از هر زمان دیگری شاهد ریزش تارهای موی سر خود هستید؟

ما در ادامه این مقاله شما را با دلایل این عارضه آشنا خواهیم کرد که جواب سوالات خود را پیدا کرده و نگرانی شما کاهش پیدا کند و به طور موثر با این موضوع مقابله کنید.

آیا ریزش مو حین استحمام طبیعی است؟

ریزش مو و مشاهده آن ها که از سر شما پایین می ریزند  در حین استحمام تا حد زیادی موضوعی نرمال و طبیعی است. اما در اینجا نکته ای که اهمیت دارد؛ این است که ریزش این موها چه اندازه باید باشد؟

متخصصان پوست و مو معتقد هستند که میزان طبیعی ریزش مو به دلیل چرخه رشد و استراحت که موهای سر از آن تبعیت می کنند؛ متناسب با افراد حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز است. به طوری که هنگامی که به موهای خود شامپو می زنید و موهای شما کفی می شوند؛ شاهد ریزش آن ها هستید.

در اینجا باید توجه داشته باشید که در صورتی که ریزش تارهای موی شما شدیدتر از آن بود باید به یک متخصص مراجعه کنید تا دلیل آن را برای شما مشخص کند. با این حال در ادامه به بررسی چند نکته در این مورد خواهیم پرداخت.

البته باید دقت کنید که دلایل ریزش زیاد موهای سر حین استحمام ممکن است که از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و حتی دلیلی زیربنایی و اساسی داشته باشد که نیازمند دریافت کمک از یک متخصص است. با این حال از جمله دلایل ریزش مو هنگام دوش گرفتن باید به موارد زیر اشاره شود:

ضخامت و بلندی مو

افرادی که موهای ضخیم و خیلی بلندی دارند؛ به خصوص خانم ها که بیشتر از آقایان این نوع مو را دارند؛ ممکن است که حتی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تار مو در هر شستشو و استحمام از دست بدهند. بنابراین یکی از دلایلی که موهای افراد ممکن است که در حمام بیشتر بریزد؛ این است که موهای ضخیم، متراکم و بلندی داشته باشند.

 آیا حمام کردن موجب ریزش مو می شود؟البته اگر هر روز به شستشوی موهای خود اقدام نکنند شاهد این ریزش نخواهند بود و کمتر از آن موی خود را از دست خواهند داد. البته این افراد هنگامی که بخواهند که هفته ای یک یا دو بار نیز به شستشوی موهای خود اقدام کنند بدلیل تراکم، روی هم افتادگی و همچنین چسبندگی موهای خود بر یکدیگر ممکن است که مجدد شاهد ریزش این تعداد از تارهای موی خود باشند.

به همین دلیل بهتر است که موهای خود را ۳ بار در هفته با شامپوی مناسب بشویند که نه تنها بین شستشوی آن ها فاصله نیافتد بلکه شاهد ریزش زیاد آن نباشند و به سلامت موهای خود بیشتر کمک کنند.

استفاده از شامپوی نامناسب

یکی از عواملی که بر میزان ریزش مو در حمام تاثیر بسیار زیادی دارد، مدل شامپویی است که جهت شستشوی موها از آن استفاده می شود. استفاده از شامپوهایی که با مو سازگاری ندارد باعث می شود که شما شاهد ریزش بیشتر موهای خود در حمام باشید و تنها با تعویض شامپوی خود میتوانید این مشکل را حل کنید.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

دکتر حاجیلو بازدید : 42 یکشنبه 26 مرداد 1399 نظرات (0)

تنها کمپانی تولید نخ در کره جنوبی است که  مدعی است، مجوز CE برای تولیدهای نخ  PLLA دارد.

این شرکت در مقدمه توضیح محصولاتش میگوید: ماموریت ما ارائه محصولات ایمن و مؤثر است که باعث زیبایی و سلامت افراد می شود. اگر ارزش سلامت و زیبایی خود را بدانید، ما محصولی را که شما به دنبال آن هستید، داریم! به همین دلیل اطمینان می دهیم که تمام محصولات در آزمایشات های بالینی آزمایش شده اند و مورد تأیید وزارت غذا و داروی کره جنوبی هستند. Amabella Lifting Threads همچنین دارای تاییدیه CE است که گواهی ایمنی و کیفیت بالای محصول است.

نخ های آمابلا برای لیفت و جوانسازی

PLLA چیست؟

نخهای پلی L- لاکتیک اسید (PLLA- Poly L Lactic Acid) ساخته شده از پلیمرسازگار با بدن انسان است که در محصولات ارتوپدی نیز استفاده شده است. پین ها، میله ها، پیچ ها و پلاک های مورد استفاده برای درمان شکستگی استخوان و البته نخ های بخیه از این جنس هستند.

این نخها قابلیت انعطاف پذیری خوبی را دار هستند و بر روی لایه های عمیق تر پوست عمل می کنند. با جایگرین شدن نخ ها در لایه های عمقی پوست، سلول های کلاژن ساز تحریک شده تا کلاژن بیشتری تولید کنند.

این نخ ها تا ۱۸ ماه دوام می آورد و یک نخ پلیمری نسل پنجم با منشا گیاهی -نوعی آلفاهیدروکسی اسید (AHA)- محسوب می شود آن ها همچنین کلاژن سازی را برای مدت طولانی تر تحریک می کنند و بنابراین کلاژن سازی طولانی تری به وقوع میپیوندد. بعضی اوقات حتی تا ۲۴ ماه! استفاده از نخهای آمبلا  صورت را از روند پیری و ایجاد چین و چروک باز می دارد.

معرفی محصولات آمابلا

نخهای Amabella  در ۳ نوع

  • Polydioxanone
  • Poly-L-Lactic Acid
  • Poly Capro Lactone

ساخته شده اند. این محصولات در بسیاری از آزمایشات بالینی در کره جنوبی تایید شده است و ثابت شده که باعث ایجاد حساسیت یا عارضه جانبی نمی شود زیرا پس از مدت زمان مشخصی در بدن انسان جذب می شود.

نخ های با جنس PDO

۱۶ نوع  نخ ساده  Amabella وجود دارد:  انواع شکلهای مونو، دوقلو، پیچ، دو پیچ و ۱۴ نوع نخ کاگ هم موجود است

نخ های با جنس PLLA

۶ نوع نخ لیفتینگ Amabella PLLA وجود دارد: مونو ، دوقلو ، پیچ ، دو پیچ و دو نوع نخ کاگ.

 

تفاوت بین PDO و PLLA THREADS

نخ های آمابلا برای لیفت و جوانسازی

انواع محصولات

۱-Amabella Lifting Threads PDO Cogs

جنس: PDO

نوع: مونو، دوقلو، پیچ، دو پیچ، قلاب، سوزن دوتایی

تعداد در هر بسته: ۸ عدد

نوع سوزن: نرمال، کانولا

ماندگاری: ۲۴ ماه

گواهینامه ها: CE   ، KFDA

 

ساخته شده در: کره جنوبی

برای مطالعه مطلب کامل بر روی نخ لیفت و جوانساز کلیک کنید.

دکتر حاجیلو بازدید : 50 شنبه 25 مرداد 1399 نظرات (0)

چند روش مختلف در کاشت موها وجود دارد، اما ایده اصلی در پشت همه آنها برداشتن تعداد کمی از موهای پشت سر و انجام هزاران پیوند میکروسکوپی روی پوست طاس یا کم پشت سر است.

اولین مورد معروف به (FUT- Follicular Unit Transplantation)

یا پیوند واحد فولیکولار است. در این روش یک نوار نازک، معروف به فلپ، از به طور معمول پشت سر برداشته می شود و زیر میکروسکوپ توسط چند تکنسین به گروه های یک تا چهار مو تقسیم میشود که به عنوان واحدهای فولیکولی شناخته می شوند سپس این واحدهای فولیکولی توسط پزشک یا اپراتور مسئول کاشت در قسمت های کم پشت یا طاس سر فرد کاشته می شود.

تفاوت روش های کاشت  موی FUE با FUT و FIT
این قدیمی ترین و یکی از انواع متداول ترمیم مو است. یک مزیت بزرگ در این روش میزان بقا در واحدهای فولیکولی مو است. نکته منفی در این روش به جا ماندن اسکار در محل برداشت فلپ (گرفت) در پشت سر است که با کوتاه کردن مو ها بصورت خط سفیدی در پس سر فرد قابل مشاهده خواهد بود.
تفاوت روش های کاشت  موی FUE با FUT و FIT

 دومین روش کاشت (FIT- Follicular Isolation Technique)

یا تکنیک جداسازی فولیکولار است. در این روش ۲ یا چند تکنسین با یک وسیله کوچک جراحی (میکروپانچ) با دقت فولیکول های مو را از ناحیه اهدا کننده (معمولا پشت و اطراف سر، البته گاهی از موی ریش و سینه هم استفاده میشود) از پوست سر جدا می کند. سپس این پیوندهای فولیکول مو را توسط وسیله دیگری به نام ایمپلنتر در مناطق گیرنده مو داخل برشهای ریزی که قبلا توسط تکنسین دیگری در ناحیه کم پشت یا طاس سر ایجاد شده، قرار میدهند. مزیت این روش این است که هیچ اسکار یا جوشگاهی روی پوست سر باقی نمیماند. این روش برای بیمارانی که مایل به روش کمتر تهاجمی برای برداشت نوار فلپ هستند و تمایلی به جا ماندن اسکار در پشت سر خود ندارند، ایده آل است.

تفاوت روش های کاشت موی FUE با FUT و FIT

نوع دیگر روش کاشت (FUE- Follicular Unit Extraction)

یا استخراج واحد فولیکول مو است. در این روش مانند روش FIT فولیکولهای مو از سایت های اهدا کننده با دقت و ترجیحاً یک به یک، برداشته می شوند و سپس در یک مرحله به سایت گیرنده پیوند می شوند. تفاوت این روش با FIT این است که در روش FUE از دستگاه نیمه اتوماتیک برای برداشت و کاشت فولیکولهای مو استفاده میشود. روش FUE در بعضی موارد بخاطر مشکلاتی که دستگاه ایجاد میکرد کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. بعضی از کلینیک ها با آپدیت کردن دستگاه های خود و رفع مشکلات قبلی همچنان از این روش استفاده میکنند و نامهایی مانند super FUE, Neo graft, SUT, micro FIT را برای تکنیک خود برگزیده اند.

چند مزیت روش های FUE وFIT برروش FUT

سایتهای اهداکننده فقط به پوست سر محدود نمی شوند و فولیکل های مو از سینه، پاها، بازوها، شکم، پشت و ریش نیز قابل قبول هست. در این ۲ روش نیازی به جراحی نیست و دوران نقاهت کوتاه تری دارند.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

 

دکتر حاجیلو بازدید : 58 شنبه 25 مرداد 1399 نظرات (0)

نازکی موهای سر  یکی از دغدغه ها و نگرانی های بسیاری از خانم ها و آقایان میباشد. همه افراد می خواهند که موهایی محکم، مقاوم و پرپشت داشته باشند. نازک شدن تار مو برای بسیاری افراد باعث کاهش اعتماد به نفس، خجالتی شدن و احساس ناراحتی از قرارگیری در موقعیت های اجتماعی شود.

آیا علت های نازک شدن تارهای مو را می دانید؟

عوامل زیادی در نازک شدن تار مو در افراد دخیل هستند و این عوامل در همه افراد یکسان نبوده، در هر فرد با فرد دیگر متفاوت میباشد. شناسایی این عوامل شرایطی را برای افراد به وجود می آورد که افراد میتوانند با اقدامات پیشگیرانه و در پیش گرفتن راهبردهایی مناسب به مقابله با این عارضه بپردازند.

در این مطلب قصد داریم شما را با دلایل نازک شدن تار مو آشنا کنیم و امید داریم با مطالعه این مقاله فرصتی به دست آورید که به نازکی موهای خود پایان داده و دوباره زیبایی و جذابیت را در چهره خود تجربه کنید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تغذیه نامناسب

همانطور که می دانید یکی از مهم ترین عوامل در بهره مندی از بدنی متناسب و جذاب، تغذیه مناسب است. این ضرب المثل کاملا درست است که شما همان چیزی هستید که می خورید. چرا که مصرف غذاهای مضر مانند فست فودها، غذاهای فرآوری شده، غذاهای پرچرب و ادویه های خیلی زیاد از جمله عواملی هستند که باعث بروز آسیب در موهای شما  میشود. از طرف دیگر اگر به بدن خود به مقدار کافی منابع از مواد معدنی، آهن، پروتئین ها و ویتامین های مناسب برسانید و از انواع سبزی و گیاهان، گوشت های مغذی و دانه های مناسب استفاده کنید؛ سلامت موهای خود را افزایش داده و به زیبایی و قدرت هر چه بیشتر آن ها کمک خواهید کرد. البته تغذیه نامناسب تنها عاملی نیست که باعث نازک شدن تار مو میشود؛ بنابراین در ادامه مطلب دلایل دیگری را برای این امر ارائه می دهیم.

آیا علت های نازک شدن تارهای مو را می دانید؟

تیروئید

ممکن است که غده تیروئید شما میزان مناسبی از هورمون تیروئید در بدن تولید نکند. به طوری که به عارضه تیروئید کم کار دچار شوید. تیروئید نقش مهمی در حفظ عملکرد بدن افراد به عهده دارد که سوخت و ساز بدن، ضربان قلب، عروق و حتی رشد موهای سر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

آیا علت های نازک شدن تارهای مو را می دانید؟

این دسته از افراد که تیروئید کم کار دارند؛ بیشتر ممکن است که متوجه ریزش موهای خود در حمام یا پس از شانه کردن آن شوند. موهای خشک و آسیب دیده، کمبود انرژی، افزایش وزن شدید و ناگهانی و خلق پایین یا افسردگی از علائم تیروئید کم کار هستند.

آسیب های حرارتی

اگر به میزان زیاد و بدون کنترل از وسایلی مانند سشوار، اتوی مو و انواع فرکننده و صاف کننده که حرارت زیادی را به ریشه و ساقه مو وارد می کنند استفاده می کنید ممکن است که به موهای خود صدمه وارد کرده و باعث نازکی آن ها شوید. زیرا در دمای بالا کوتیکول مو ممکن است آسیب ببیند.آیا علت های نازک شدن تارهای مو را می دانید؟

بهترین راه این است که از این وسایل به میزان لازم و با دستورالعمل های مناسب استفاده کنید که باعث نازک شدن تار مو نشود.

خشکی موها

افرادی که موهای به شدت خشکی دارند؛ باید بدانند که موهایشان شکننده و نازک  بوده ممکن است ریزش هم پیدا کنند. این عارضه تحت تاثیر عواملی همچون آب و هوای خیلی خشک، کمبود رطوبت هوا و بدن و گرمای بیش از اندازه اتفاق می افتد. استفاده از آب داغ حین شستشوی مو و مصرف شامپوهای نامناسب ممکن است که این عارضه را شدت بخشد.

استفاده از مواد شیمیایی و فیکس کننده ها

استفاده از رنگ های مختلف مو، چسب  و تافت مو به میزان زیاد و در زمان طولانی ممکن است که یکی از عوامل اصلی در ایجاد آسیب در موها و نازک شدن تار مو باشد. لازم است که در این مورد نهایت دقت را اعمال کنید و در استفاده از آن ها زیاده روی به خرج ندهید.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.
دکتر حاجیلو بازدید : 50 چهارشنبه 22 مرداد 1399 نظرات (0)

اگر بتازگی متوجه نقاط خالی داخل موهای خود شده اید، ممکن است دچار یک اختلال خودایمنی به نام ریزش مو سکه ای یا همان آلوپسی آره آتا شده باشید.

درمان ریزش مو سکه ای

گاهی ممکن است بنا بر برخی اشتباهات، سیستم ایمنی بدن ما به خود ما حمله می کند. درکسانی که دچار طاسی سکه ای می شوند، سلولهای دفاعی بدن به فولیکولهای مو حمله می کنند و باعث ریزش موها میشوند. میزان ریزش مو در افراد متفاوت است. برخی از افراد فقط در چند نقطه دچار طاسی می شوند و برخی دیگر مقدار زیادی از موهای خود را از دست می دهند و در برخی موارد که بسیار نادر است؛ امکان دارد که تمامی موهای بدن خود را از دست بدهید، در این گونه موارد نادر آلوپسی آره آتا به نوع آلوپسی یونیورسالیس تبدیل میشود.

ریزش موی سکه ای در انواع متفاوتی است. گاهی موها رشد می کنند و مجددا می ریزند. گاهی ابتدا بدون رنگدانه و سفید در می آیند و بعد از مدتی رنگدار میشوند و در بعضی موارد دیگر موها مجددا بخوبی رشد می کنند.

دلایل آلوپسی آره آتا

  • ژنتیک
    به نظر می رسد که ژنتیک یکی از موارد تاثیرگذار در ابتلا به طلاسی سکه ای باشد. اگر یکی از افراد خانواده طاسی سکه ای بگیرد، این احتمال وجود دارد که بقیه هم به آن مبتلا شوند.
  • بیماری خودایمنی
    افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به آلوپسی آره آتا دارند؛ معمولا سابقه ژنتیکی ابتلا به بیماری های خودایمنی مانند تیروئید یا پیسی را داشته اند.
  • استرس شدید
    شواهد علمی کمی در این رابطه وجود دارد.درمان ریزش مو سکه ای
  • آیا درمانی برای ریزش مو سکه ای وجود دارد؟

    اگرچه هنوز هیچ درمان قطعی برای این عارضه وجود ندارد که برای همه افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا کار آمد واقع شود؛ اما برخی درمان ها در برخی از افراد مفید واقع می شود. بسته به نوع ریزش موی سکه ای، سن شما و مقدار ریزش مو درمان های مختلفی وجود دارد.

    هدف اصلی درمان توقف حمله سیستم ایمنی بدن و رشد مجدد موها ست و این برای افرادی که ریزش مو در آن ها خفیف است؛ موثرتر به نظر می رسد.

    برای کسانی که ریزش موی شدید دارند و بیش از نیمی از موهای سر و بدن خود را از دست داده اند؛ داروهای خوراکی (قرص)، موضعی (روی پوست اعمال می شوند) و همچنین درمان های فتوتراپی نیز وجود دارند.

    هیچ یک از داروها و روش های متداول به طور خاص توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان آلوپسی آره آتا تایید نشده اند؛ اما برای سایر بیماری ها تایید شده هستند.

    نکته قابل توجه در درمان این است که اگرچه امکان دارد که پس از درمان موهای شما دوباره رشد کنند؛ اما هیچ تضمینی وجود ندارد که بعد از توقف درمان دوباره دچار ریزش مو نشوید.

    در ادامه چندین روش برای درمان وجود دارد که شاید بخواهید برای رفع ریزش مو آن ها را امتحان کنید:

    ۱-    کورتیکواستروئیدها

    کورتیکواستروئیدها داروهای ضدالتهابی هستند که برای کسانی که دچار بیماری های خودایمنی باشند، تجویز می شوند. این داروها قابل تزریق به پوست سر یا مناطق دیگر هستند. همچنین به صورت قرص، کرم، پماد و فوم بکار می روند. این تزریقات توسط متخصص پوست صورت می گیرد و معمولا هر چهار تا شش هفته یک بار تکرار می شود.

  • درمان ریزش مو سکه ای
  • فواید تزریق کورتیکواستروئید

    اگر این روش پاسخگو باشد؛ معمولا رشد موهای جدید در طول چهار هفته قابل مشاهده است و عوارض جانبی شناخته شده برای این روش درمانی بسیار کم است.

    ایرادات تزریق کورتیکواستروئید

    تزریق کورتیکواستروئید مانند تمام روش های درمان ریزش مو سکه ای از رویش موهای جدید جلوگیری نمی کند و عوارض بسیار کمی در رابطه با این روش درمانی گزارش شده است. گاهی فرورفتگی های موقتی روی پوست به وجود می آیند که با گذشت زمان بهبود پیدا می کنند.

  • برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 121
  • بازدید ماه : 1,650
  • بازدید سال : 13,395
  • بازدید کلی : 32,653