loading...
مجله خبری پوست مو زیبایی لاغری زیباچه
دکتر حاجیلو بازدید : 55 سه شنبه 21 مرداد 1399 نظرات (0)

فیلرهای خانواده روافیل (REVOFIL)

فیلرهای خانواده رووفیل ساخت شرکت Caregen  کره جنوبی 

فیلرهایی با خصوصیت دوفازی و برای بهبود شکل و کیفیت پوست صورت ساخته شده است این فیلر شامل هیالورونیک اسید با غلظت مناسب و کراس لینک دو فازی با پیوند پپتیدی ساخته شده ماندگاری و سهولت استفاده بی نظیری دارد.REVOFIL  فیلری است که هر دو ویژگی فیزیکی دو فازی و مونوفازیکی را دارد این ژل که با ترکیبی از فن آوری پپتید بیومیمیکی و هیدروژن مرتبط با HA تولید شده است کیفیت بالایی را در ویسکوزیته و خاصیت ارتجاعی با عملکردی نرم تر به ارمغان می آورد.

REVOFIL حاوی غلظت بالایی از اسید هیالورونیک آزاد است و به جای PBS در میان مولکولهای هیالورونیک اسید متصل به پپتیدها یی است که منجر به افزایش پایداری ژل HA و به طبع ماندگاری بیشتر ژل می شود پپتید ماده ای بی خطر با ترکیبات طبیعی است که به جای استفاده از استر BDDE در رووفیل منجر به بهبود کیفیت آن گردیده است

طبق ادعای شرکت سازنده مدت زمان ماندگاری این ژل حداقل ۱۲-۱۰ ماه می باشد و علت این ماندگاری طولانی مهار شدید هیالورونیداز درون زا  توسط ترکیبات فیلر است که باعث افزایش مدت زمان فیلر در بافت پوست می شود.

REVOFIL باعث میشود کلاژن درون زا و اسید هیالورونیک دیرتر متابولیزه شده تا سفتی و قوام پوست افزایش یابد. فن آوری پپتید biomimetic موجب ویسکوزیته و قدرت ارتجاعی بالاتری نسبت به رقبا شده ، افزایش اثربخشی و خاصیت شکل پذیری بیشتر وماندگاری بیشتر به علل یاد شده، افزایش پایداری ژل و تزریق نرم تر در حین کار را موجب میشود. خاصیت سفت کنندگی  فوق العاده و ضد چروک  این فیلر در عین حال موجب ایجاد  ظاهری طبیعی خواهد شد

براساس عملکرد پپتیدهای یاد شده، REVOFIL باتنظیم مثبت كلاژن درون زا و تحریک سنتز اسید هیالورونیك در فیبروبلاست های انسانی و مقاومت قوی آن در برابر آنزیم موجب ماندگاری بیشتر آن در بافت خواهد شد.

فیلرهای خانواده روافیل (REVOFIL)

ویژگی ها و عملکرد

پرکننده پوستی Revofil Fine دارای یک فرمول خاص با پپتیدهای بیومتریک و اسید هیالورونیک خالص برای نتایج طبیعی و طولانی است.

Oligopeptide-72 تخریب اسید هیالورونیک را کند می کند بنابراین زمان جذب فیلر را کندتر می کند و تا زمانی که ممکن باشد آن را طولانی می سازد.

ماده فعال دیگر آن، الیگوپپتید -۵۰ ، دارای خاصیت ضد التهابی قوی است و باعث ایجاد سنتز اسید هیالورونیک و کلاژن در پوست ، برای یک اثر مکمل و یک روش آرامش بخش می شود.

مدت زمان ماندگاری پس از استفاده از Revofil Fine بر اساس ویژگی و نوع پوست هر بیمار، عمق چین و چروکهای تحت درمان، روش تزریق و دوز، میانگین اثر حدود ۱۰ ماه دارد. این ژل برای تزریق  موضعی در ناحیه زیر چشم ، خطوط ریز ، محدوده تمپورال ، گونه ها و لب ها در لایه سطحی درم مناسب است.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی فیلر رووفیل کلیک کنید.

دکتر حاجیلو بازدید : 36 دوشنبه 20 مرداد 1399 نظرات (0)

کاشت مو به روش FUT برای مردان و گاهی اوقان خانم هایی که به دلیل ریزش موی زیاد به کلینیک ها مراجعه می کنند، تحول بسیاری را به همراه دارد زیرا این روش رشد مو را به حالت طبیعی برمی گرداند که جزیی از زیبایی ظاهری هر فرد محسوب می شود.

احتمالا در مورد نحوه عملکرد و چگونگی آن کلی سوال در ذهن شما ایجاد شده است. علاوه بر این دوست دارید، بدانید که بعد از گذشت چه مدتی انتظارات شما تحقق پیدا می کند. در این مقاله قصد داریم، اطلاعات مفیدی را در خصوص روش FUT در اختیار شما قرار دهیم.

کاشت مو به روش FUT چگونه است؟

کاشت مو به روش FUT چیست؟

ریزش مو در ۸۵ درصد از مردان و ۴۰ درصد از خانم ها دیده می شود. پیوند واحد فولیکولار یا کاشت مو به روش FUT از جمله جراحی های نیمه تهاجمی به شمار می روند. FUT لکه های طاس ناشی از ریزش مو را با ایجاد پوششی مناسب از بین می برد.

تاریخچه پیوند مو به سال ۱۹۳۹ در ژاپن باز می گردد. در روزها و سال های ابتدایی استفاده از شیوه نتایج کمی غیر طبیعی به نظر می رسید زیرا در ظاهر افراد تغییر قابل توجه ایجاد نمی کرد؛ اما در سال ۱۹۹۵ جراحان در اولین تلاش های خود موفق به پیوند مو از طریق فولیکول ها شدند که با نتایج طبیعی همراه بود.

در حال حاضر دو شیوه استخراج واحد فولیکولار FUE و پیوند واحد فولیکولار FUT در کاشت مو استفاده می شوند؛ اما در این مقاله به روش موفق و مرسوم FUT به طور مفصل می پردازیم.

در جراحیFUT جراح یک نوار (فلپ یا گرفت) از پوست سر را از بخش پشتی یا اطراف آن می برد. سپس فولیکول های موی موجود در آن را استخراج کرده و در قسمت های طاس یا کم پشت سر وارد می کند. این عمل جراحی عملکرد بسیار خوبی به منظور ایجاد پوشش مناسبی روی نواحی طاس سر مردان ناشی از ریزش موی بیش از حد دارد.

با مطالعه ادامه مطالب بدانید در طول جراحی FUT چه انتظاراتی باید داشته باشید. آیا کاندیدای مناسبی جهت انجام این روش کاشت مو هستید؟

کاشت مو به روش FUT چگونه عمل می کند؟

همانطور که گفته شد، جراح بخشی از پوست سر شما را از نواحی پشت یا اطراف سر جدا می کند. اندازه نوارهای بریده شده به تعداد فولیکول های مورد نیاز در بخش های طاس سر بستگی دارد؛ ولی معمولا عرض نوارها بین ۲ تا ۵/۲ سانتی متر است و از این مقدار تجاوز نمی کند. پس از برداشتن فولیکول های مو از روی نوار آن ها در بخش های طاس کاشته می شوند.

کاشت مو به روش FUT بین ۴ تا ۸ ساعت طول می کشد. این شیوه کاشت در مقایسه با روش های دیگر به طور معمول سریع تر انجام می شود. علاوه بر این اغلب افراد در حین عمل هوشیار هستند زیرا مواد بیهوشی موضعی جهت بی حسی سر دریافت می کنند.

بنابراین فرآیندهای صورت گرفته در این شیوه عبارتند از:

  1. ابتدا جراح خط مو را مجدد ترسیم و ناحیه مربوط به استخراج فولیکول را علامت گذاری می کند. جهت انجام این کار قبلا از بخش سر عکس گرفته می شود. همچنین به منظور کاهش درد قبل از عمل ممکن است احتیاج به مصرف داروی آرامبخش داشته باشید؛ سپس بی حسی موضعی روی پوست سر اعمال می شود.
  2. کاشت مو به روش FUT چگونه است؟
  3. در مرحله بعد سطح موهای بخش اهدا کننده را می تراشند که حدودا به اندازه ۲ میلی متر برسد.
  4. سپس جراح نوارهایی را از این بخش می برد که فولیکول های موجود روی آن را در نواحی طاس سر استفاده کند.
  5. فولیکول ها توسط یک تکنسین استخراج شده و جهت پیوند آماده می شوند.
  6. جراح نواحی بریده پوست سر را بخیه می زند.
  7. در این مرحله فولیکول ها در بخش های طاس و با توجه به الگوی طبیعی رشد مو کاشته می شوند.
  8. در نهایت آنتی بیوتیک به بخش مورد نظر تزریق می شود و پوست سر را به دقت بانداژ می کنند.در نهایت آنتی بیوتیک به بخش مورد نظر تزریق می شود و پوست سر را به دقت بانداژ می کنند.اغلب افرادی که تحت این روش جراحی کاشت مو قرار می گیرند، طی ۶ الی ۹ ماه بعد نتیجه مورد نظر را مشاهده می کنند؛ ولی گاهی این زمان در برخی به مدت یک سال طول می کشد.

    کاشت مو به روش FUT برای چه کسانی مناسب است؟

    به منظور انجام این روش باید به اندازه کافی روی سر خود مو داشته باشید تا جهت پیوند در بخش های طاس از آن ها استفاده کنند. مردان مبتلا به آلوپسی آندروژنی بهترین کاندیداهای کاشت مو به روش FUT هستند.

    در مردان زمانی این نوع طاسی با الگوهای خاصی مانند نورود یا M شکل ظاهر می شود. در این حالت اغلب جلوی سر و نزدیک به پیشانی با ریزش مو مواجه است؛ همچنین در خانم ها با الگوی طاسی لودویگ که به علت ریزش یا نازکی مو در بخش بالایی سر ایجاد می شود، این نوع کاشت عملکرد خوبی دارد.

    اما در نظر داشته باشید، افرادی که بیماری های مربوط به اختلالات تیروئیدی یا آلوپسی آرتا دارند، روش جراحی FUT برای آن ها گزینه مناسبی نیست. عوامل زیر نشان می دهند که آیا شما کاندیدای خوبی جهت دریافت این عمل هستید یا خیر.

  9. برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

دکتر حاجیلو بازدید : 42 یکشنبه 19 مرداد 1399 نظرات (0)

پیوند مو جهت اضافه کردن مو به نواحی از سر که خالی یا طاس شده است، انجام می شود. این عمل با برداشت مو از بخش های پرپشت تر پوست و یا حتی دیگر قسمت های بدن پیوند آن به ناحیه ای که موی نازکی دارد یا کچل شده است، انجام می شود.

براساس منابع معتبر در سراسر جهان، حدود ۶۰ درصد از مردان و ۵۰ درصد از زنان در طول زندگی خود ریزش مو را تجربه می کنند. جهت رفع این مشکل، مردم اغلب از محصولات بدون نسخه از جمله درمان های موضعی مانند ماینوکسیدیل استفاده می کنند.

پیوند مو یک روش ترمیمی دیگر است. اولین کاشت مو در سال ۱۹۳۹ در ژاپن با موهای تک  یا PLUGانجام شد.

هرآنچه باید در مورد کاشت مو بدانید

در دهه های اخیر، پزشکان تکنیک جدیدی را توسعه دادند. این تکنیک ها شامل پیوند زدن بخش بزرگتری از مو به نواحی کم مو می باشد. با گذشت زمان، جراحان جهت به حداقل رسانی اثرات نامناسب کاشت موی با تکه های بزرگ در پوست سر، استفاده از پیوندهای کوچک و میکرو را آغاز کردند.

آیا پیوند مو مفید است؟

پیوند مو معمولا از محصولات درمانی رشد مو که در داروخانه ها عرضه می شوند، موفق تر عمل می کند؛ اما باید برخی از فاکتورها را در نظر داشته باشید:

تخمین زده می شود که حدود ۱۰ تا ۸۰ درصد از موهای پیوند شده در سه الی چهار ماه  دچار ریزش شده و مجددا رشد نمیکنند. این درصد از ناموفقیت بسته به عوامل مختلفی دارد شامل تکنیک کاشت، آماده سازی پوست سر قبل از کاشت و مراقبت و نگهداری بعد از کاشت.

همانند موهای معمولی، موهای کاشته شده نیز در طی زمان نازک خواهند شد.

افردای که فولیکول های مو خفته دارند (کیسه هایی که حاوی موهای زیرپوستی هستند اما دیگر رشدی ندارند) ممکن است اثربخشی کمتری از کاشت مو دریافت کنند. با این حال تحقیق معتبری که در سال ۲۰۱۶ انجام شد حاکی از آن است که درمان با پی آر پی (PRP) بعد از کاشت، موجب رشد مجدد و کامل موها تا حدود ۷۵ درصد یا بیشتر می شود.

پیوند مو برای چه کسانی مناسب نیست؟

پیوند مو برای همه افراد مناسب نیست. این روش بیشتر در مواقعی استفاده می شود که شما به صورت طبیعی دچار طاسی یا نازک شدن موها شده باشید.

اکثر پیوندها به کمک موهایی که دارید، انجام می شود. بنابراین برای افرادی که شامل موارد زیر می شوند، مناسب نیست:

  • کچلی شدید یا کاهش حجم مو به طور گسترده (آلوپسی یونیورسالیس)
  • ریزش مو بر اثر شیمی درمانی یا استفاده از دیگر داروها
  • زخم ها و اسکارهای عمیق ناشی از آسیب دیدگی

هزینه پیوند مو چقدر است؟

کاشت مو ممکن است در اروپا و آمریکا بین ۴۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار و در ایران از شش تا ۳۰ ملیون تومان است.  مراقبت های پس از درمان نیز ممکن است؛ به هزینه نهایی اضافه شود. از آنجایی که پیوند مو یک عمل زیبایی محسوب می شود؛ بیمه ها مبلغی برای آن پرداخت نمی کنند.

هزینه های کلی این روش به عوامل زیر بستگی دارد:

  • وسعت و میزان عمل پیوند انجام شده از نظر تعداد موهای پیوندی
  • تجربه جراح
  • تکنیکی که برای جراحی انتخاب شده است

پیوند مو چگونه عمل می کند؟

اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم پیوند مو به معنی انتقال فولیکول های مو از مناطقی به محلی است که مو ندارد. معمولا این عمل از ناحیه پشت سر انجام می شود؛ اما امکان استفاده از قسمت های دیگر بدن نیز وجود دارد. پیش از انجام پیوند، جراح شما ناحیه ای را که مو از آن خارج می شود، استریل می کند و بی حسی موضعی انجام می دهد. در اکثر اوقات برای راحتی بیمار از یک آرام بخش خوراکی یا تزریقی استفاده میکنند تا بیمار در طول عمل با خیال راحت بخوابد. جراح شما سپس یکی از متدهای FUT یا FUE را دنبال می کند.

پیوند واحد فولیکول یا (FUT (Follicular unit transplantation

FUT گاهی اوقات به عنوان عمل جراحی نوار فولیکولی (FUSS-Follicular Unit Strip Surgery) نیز شناخته می شود. جهت انجام FUT جراح شما مراحل زیر را دنبال می کند:

    1. با استفاده از چاقوی کوچک جراحی، قسمتی از پوست سر شما را جدا میکنند، این قسمت معمولا از ناحیه پشت سر برداشته می شود. اندازه این نوار معمولا بین ۱۵ الی ۲۵ سانتیمتر طول دارد اما ممکن است از گوش تا گوش نیز امتداد داشته باشد.
    2. هرآنچه باید در مورد کاشت مو بدانید
    3. مناطق جداشده از پوست سر با بخیه بسته می شود.
    4. جراح و دستیارانش نوار را با چاقوی جراحی به قطعات کوچکتری تقسیم می کنند. آن ها ممکن است نوار را به حدود ۲۰۰۰ قطعه کوچکتر به نام graft تقسیم کنند. برخی از این قطعات امکان دارد تنها شامل یک عدد مو یا بیشار باشند.
    5. جراح به کمک یک سوزن یا تیغ، سوراخ های کوچکی در پوست سر شما ایجاد می کند که در آن پیوند مو صورت می گیرد.
    6. پزشک جراح موهایی را که از پوست سر خارج شده است، در سوراخ ها قرار می دهد. این مرحله پیوند نام دارد.
    7. آن ها سپس محل انجام جراحی را با بانداژ یا گاز می پوشانند.

تعداد دقیق پیوندهایی که شما دریافت می کنید به موارد زیر وابسته است:

    • نوع مویی که دارید
    • اندازه بخشی که پیوند در آن انجام می شود
    • کیفیت یا ضخامت مو
  1. برای مطالعه مطلب کامل بر روی کاشت مو کلیک کنید.
دکتر حاجیلو بازدید : 49 یکشنبه 19 مرداد 1399 نظرات (0)

همه کسانی که موهایشان را رنگ میکنند احتمالا تجربه ریزش مو داشته اند. در این باره با ما باشید تا بگوییم آیا این ریزش مو طبیعی است یا نیاز به پیگیری دارد.

مو چگونه رنگ می گیرد؟

همه آرایشگران حرفه ای برای افزایش رنگ پذیری موها از ترفند قلیا-خنثی-اسید استفاده میکنند . ابتدا موها با شامپوی قلیایی شسته و کوتیکولهای مو از ساقه فاصله میگیرند سپس موها در مجاورت محلول رنگ بر(اکسیدان)  قرار گرفته و رنگدانه آن جدا می شود. مو یک بار دیگر شسته شده  سپس در مجاورت رنگ قرار میگیرد و رنگ میگیرد، در آخر با شامپوی اسیدی موها شسته می شود و کوتیکول های باز شده بسته میشوند و رنگ کردن با اضافه شدن یک نرم کننده به پایان میرسد.

میدانیم محیط قلیایی باعث باز شدن کوتیکولها و شاخه های ساقه مو می شود و محیط اسیدی موجب بسته شدن و نرمی موها می گردد. این تغییر محیط قلیایی به اسیدی و دستمالی موها در چند نوبت و سشوار کشیدن موها پس از رنگ آمیزی موجب ضعیف شدن موها گشته موهایی که در مرحله ریزش یا تلوفاز هستند دچار ریزش خواهند شد.

چه عواملی باعث ریزش مو بعد از رنگ آمیزی دائمی مو می شود؟

ریزش مو پس از رنگ آمیزی مو به دلیل دستکاری ساقه مو در طی رنگ آمیزی امری رایج است. اما این ریزش مو اگر بیش از دوهفته طول نکشد مرضی محسوب نمیگردد.

عواملی که باعث ریزش مو به علت رنگ کردن میشوند شامل:

  • رنگ کردن زیاد در طی یک سال: گقته میشود بیش از سه بار رنگ کردن کلی در طی سال احتمال ریزش مو را زیاد میکند
  • دستکاری زیاد بعد از رنگ کردن: اتو و سشوار با حرارت بالا هم به همراه رنگ کردن موجب افزایش ریزش مو میشود. موهای رنگ شده از نظر متخصصان موهایی ضعیف محسوب شده و با کمترین تحریک خواهند ریخت.

موهای رنگ شده خشک و نازکتر خواهند بود پس استفاده از شامپوهای مناسب موهای رنگ شده ضرورت دارد.

اگر دچار ریزش مو پس از رنگ کردن شدیم چه کنیم؟

ابتدا بررسی این مسأله اهمیت دارد که قبل از رنگ کردن ریزش مو نداشته اید؟ مطمنن رنگ شدن موهای در حال ریزش تشدید در ریزش موی شما ایجاد خواهد کرد.

چه عواملی باعث ریزش مو بعد از رنگ آمیزی دائمی مو می شود؟

اگر ریزش مو دارید بهتر است که موهای خود را رنگ نکنید یا از محصولات رنگی با اکسیدان ضعیف استفاده کنید . مواد اکسیدان استاندارد برای رنگ کردن موها  سه غلظت ۳و ۹ و ۱۲ درصد دارد به این ترتیب که اکسیدان ۱۲ درصد برای موهایی که تا به حال رنگ نشده اند و رنگهای سفید و خاکستری  طبیعی استفاده میشود. اکسیدان ۹ برای رنگ موهای قهوه ای و کمی تیره و اکسیدان ۳ درصد برای موهای رنگ شده بلوند استفاده میشود. استفاده نامناسب از اکسیدان هم موجب تخریب کوتیکولها و اصطلاحا سوختگی مو میشود که موی تخریب شده، کدر و وز دیده میشود.

گفته میشود رنگ کردن به رنگهای روشن تخریب بیشتری بر کوتیکول مو میگذارد و توصیه میکنند برای رنگهای روشن بهتر است به آرایشگاهی مراجعه شود که بصورت حرفه ای رنگ کردن مو را انجام میدهد تا با تجربه بیشتری که این آرایشگران در این زمینه دارند آسیب کمتری به موهای شما زده شود.

همچنین ثابت شده رنگهای پایه گیاهی ضرر کمتری برای موها دارند و توصیه میشود در صورت تمایل به رنگ کردن موهایتان از این رنگها استفاده کنید.

البته قابل ذکر است رنگهای با کیفیت و معتبر اکثرا پایه گیاهی دارند و با پرسش از فروشنده یا آرایشگر خود در این زمینه میتوانید بیشر اطلاع یافته با خیال راحت تری به رنگ کردن موهایتان بپردازید.

حال اگر دچار ریزش مو به علت رنگ کردن شدیم چه کنیم؟

باید گفت اگر قبلا دچار ریزش مو بوده اید و با رنگ کردن موهایتان این ریزش مو بیشتر شده و تا به حال برای این موضوع به پزشک مراجعه نکرده اید در اولین فرصت به پزشک مراجعه نمایید.

درمان ریزش مویی که با رنگ کردن تشدید شده قویا تاکید میگردد و بهتر است از مصرف خودسرانه دارو در این زمینه خوداری کنید. اما اگر قبلا ریزش مو نداشته اید و اکنون با رنگ کردن موهایتان دچار ریزش مو شده اید با کمی صبر کردن ممکن است وضعیت ریزش موی شما به حالت معمول بازگردد. این فرصت شامل دو تا چهار هفته پس از رنگ کردن موهاست. اگر پس از چهار هفته ریزش موی شما ادامه داشت برای رفع مشکل و بررسی بیشتر به پزشک معالج مراجعه کنید.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید .
دکتر حاجیلو بازدید : 62 یکشنبه 19 مرداد 1399 نظرات (0)

آیا می دانید که دلایل شکست در روش کاشت مو چیست؟ گاهی ممکن است شما سلامت بدنی داشته باشید و تمام دستورالعمل های پزشک خود را مو به مو رعایت کرده باشید؛ اما کاشت شما ثمر نداده باشد. این موارد بسیار نادر هستند؛ اما وجود دارند.

درکل موارد نادری وجود دارد که بافت مو به درستی عمل نکرده و در بیشتر مواقع پس از کاشت بافت رشد خود را به درستی طی می کند. در این مقاله قصد بررسی علل عدم نتیجه کاشت مو را داریم. در صورتی که شما نیز با این مشکل مواجه شده اید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چه زمانی کاشت مو نتیجه بخش نیست؟

عواملی که سبب شکست در روش کاشت مو می شوند:

امروزه رشد کاشت مو در میان آقایان و کمی در خانم ها رواج پیدا کرده است. همانطور که می دانید، مو تاثیر بسزایی در زیبایی افراد دارد. در مواردی دیده شده است که اشخاص با کاشت موی مناسب نه تنها در ظاهر بلکه از درون نیز دچار تغییرات مثبتی شده اند زیرا زیبایی که به سبب کاشت مو پدید می آید، موجب ایجاد اعتماد به نفس در فرد شده است. اما گاهی شکست در روش کاشت مو پیش آمده است که دلایل گوناگونی دارد. این شکست ممکن است در بعضی از قسمت های سر یا همه آن باشد. در ادامه دلایل بروز چنین مشکلی را بررسی می کنیم.

· عفونت بعد از عمل

کاش مو به هر روش FUT یا FIT انجام شده باشد، ممکن است باعث عفونت شود. این عفونت ها ممکن است در محل اهدا کننده یا فولیکول های موی پیونده شده ایجاد شده باشد. عفونت به وجود آمده در این پیوندها سبب می شود که فولیکول ها از بین بروند. در راستای نابودی فولیکول ها جراحی انجام شده با شکست در روش کاشت مو رو به رو می شود زیرا در این صورت پیوندهای اهدا شده از بین رفته اند.

· بیمار مراقبت های درست را انجام نمی دهد.

بعد از عمل جراحی کاشت مو پیشنهاد پزشکان استراحت کامل بیماران است. در این دوره آن ها اجازه استعمال دخانیات مانند سیگار، قلیان و غیره را ندارند. همچنین بیماران در طی دوره درمان به ویژه اوایل دوره جهت استفاده از شامپو دستورالعمل خاصی دارند که نیازمند رعایت آن هستند. اگر عوامل گفته شده به درستی رعایت نشود، بیمار خود سبب شکست در روش کاشت مو شده است. در این صورت پس از گذشت زمان تعیین شده توسط پزشک معالج مجدد نیاز به کاشت مو دارد.

چه زمانی کاشت مو نتیجه بخش نیست؟

· نبود ریشه در واحد فولیکول های پیوند شده

اگر فولیکول های پیوند شده فاقد ریشه باشند، قطعا شاهد رشد مویی نیستیم!

طی بررسی های انجام شده در کشورهای مختلف بسیار نادر بوده است که کل کاشت به دلیل نبود ریشه در فولیکول ها با شکست در روش کاشت مو مواجه شود. در این بررسی ها پزشکان دریافتند که در بعضی موارد تنها ۵ درصد از پیوندهای واحد فولیکول منجر به رشد نمی شود. این موضوع در حالی است که بیماران درمان شده رضایت کامل را از درمان خود داشته اند.

· خشک شدن واحد فولیکول های پیوند شده در سر

اصلی ترین عوامل شکست در روش کاشت مو خشک شدن واحدهای فولیکولی است. زمانی پیوندهای واحد فولیکول دچار خشکی می شوند که مدت زمان زیادی را در خارج از بدن گذرانده باشند.

به همین جهت پزشکان تمام تلاش خود را در راستای خشک نشدن پیوندهای فولیکول می کنند. آن ها جهت جلوگیری از بروز این اتفاق با استفاده از فناوری های پیشرفته همچنین کار با تیم تخصصی خود تلاش می کنند که به بهترین وجه ممکن واحدهای فولیکول را حفظ کنند.

· نبود بافت اهدا کننده کافی

گاهی عواملی باعث شکست در روش کاشت مو می شود که خارج از کنترل پزشک است که این عوامل خارجی به شمار می روند. نبود بافت اهدا کننده کافی از جمله عواملی است که پزشک در آن نقشی ندارد.

مواردی دیده شده است که در آن بیمار قصد دارد، کاشت موی خود را تنها با یک روش آن هم در  مساحتی بزرگ انجام دهد. در این صورت احتمالا با کمبود بافت اهدا کننده مواجه می شوید زیرا پیدا کردن تعداد کافی مو برای اهدا به راحتی امکان پذیر نیست.

· جراحان بی تجربه

جهت جلوگیری از شکست در روش کاشت مو نیاز به جراحان با تجربه دارید. درکل قصد انجام هر کاری را که دارید، بهتر است آن کار را به متخصص خود بسپارید. اگر چنین نباشد، قطعا زیان کرده اید. درخصوص سلامتی و زیبایی جسمی نیاز به استفاده از متخصص بسیار حرفه ای داریم چرا که موضوع سلامتی ما در میان است.

به مرور زمان روش های کاشت مو تغییر کرد و جراحی های قدیمی و پردردسر جای خود را به جراحی های نوین و راحت تر داده اند. متخصصان با تجربه با تکنیک های جدید جراحی آشنا هستند و در استفاده از این تکنیک ها مهارت دارند. کاشت مو سالم و زیبا با تجربه و تخصص پرشک ارتباط مستقیم دارد، لذا قبل از انجام این عمل به تجربه و تخصص پزشک خود توجه کنید.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی کاشت مو کلیک کنید.
دکتر حاجیلو بازدید : 42 شنبه 28 تیر 1399 نظرات (0)

گزنه گیاهی تک پایه و چند ساله است که در مناطق وسیعی از دنیا میروید. خواص دارویی فراوان این گیاه توجه انسان را از قدیم الایام در جوامع مختلف به خود معطوف کرده است.

پراکندگی جغرافیایی در ایران: ییلاقات اطراف تهران، شمیرانات و در دامنه‌های البرز، زنجان، کندوان، پل زنگوله، در مناطق شمالی در مازندران و گیلان در هرزویل و جنگل نور، عمارلو، راه کبوتر چاک به زردچیان، رودبار، آستارا، بندرگز و دردامنه‌های سهند، همچنین در دامنه‌های کوه‌های قافلانکو و بزگوش مراغه و میانه، زنقاب، دیلمان، ارسباران، لرستان در کنار رودخانه کشکانو استان همدان، دامنه های کوه الوند و منطقه سرمشهد کازرون و فراشبند و کوه‌های اشکان ممسنی در استان فارس به طور خودرو دیده می‌شود.گزنه گیاهی با خواص فراوان

کاربردهای عمومی

گزنه خنجری صدها سال است که برای درمان دردهای عضلانی و مفاصل دردناک، اگزما، آرتروز، نقرس و کم خونی استفاده می شود. امروزه بسیاری از آن برای درمان مشکلات ادراری در مراحل اولیه بزرگی پروستات استفاده می کنند. (بزرگی خوش خیم پروستات یا BPH)

در یافته های باستان شناسی پارچه بافته شده از الیاف گزنه در مکانهایی به قدمت دوران برنز دیده شده است. همچنین در پارچه های پوشاک، پارچه بادبان، شبکه های ماهیگیری و کاغذ توسط جوامع قدیمی  پیدا شده است.

گزنه گیاهی با خواص فراوان

میلارپا، زاهد و بزرگ مقدس تبتی، مشهور بود که با گذشتن از همه چیز جز خوردن گزنه، چند دهه مدیتیشن انفرادی کرد و زنده ماند و مو و پوستش سبز رنگ شد و تا سن ۸۳ سالگی زندگی کرد.

گزنه که به زبان بلغاری و اسلوونیایی kopriva خوانده می شود و به زبان رومانیایی urzica و ماده ای غذایی محسوب میشود که در سوپ، املت، بنیتسا (نوعی نان شیرینی)، پوره و سایر غذاها استفاده میشود. در مازندران و شمال ایران ، با استفاده از این گیاه یک آش تهیه می شود که در مراسم چهارشنبه سوری خورده میشود. از گزنه در روشهای سنتی برای تهیه چای گزنه ، آب میوه و نوعی آبجو استفاده میشود و برای حفظ و نگهداری پنیر دانمارکی کرن یار هم از گزنه استفاده می کنند.

گونه های اورتیکا (گزنه) به صورت گیاهان علفی چند ساله،  به صورت درختچه  رشد می کنند. بسته به نوع محل و وضعیت تغذیه ای میتوانند به ارتفاع ۳۰۰-۱۰ سانتی متر برسند. گونه های چند ساله،، ریزوم (ساقه ماندگار و زایا) زیرزمینی دارند. برگ های سبز پرزهای محکمی دارند که برای برخی افراد ایجاد خارش کرده در برخی واکنش های حساسیتی شدیدی هم ایجاد میکند.

گیاه گزنه شامل طیف گسترده ای از ترکیبات است. برخی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری مانند منیزیم (که به خودی خود خاصیت شگفت انگیزی در برابر ریزش مو دارد)، ویتامین C، ویتامین B، ویتامین K، پتاسیم، سیلیس و کلسیم به شدت در برگ های گزنه، ریشه ها و ساقه وجود دارد. این ماده همچنین دارای منبع غنی آهن و اسید امگا ۳ است.

از برگ گیاه گزنه برای درمان و رفع آلرژی استفاده می شود. اعتقاد بر این است که مصرف برگ گزنه قبل از غذا می تواند حساسیت های غذایی را درمان کند. گزنه دارای خواص آنتی هیستامینی است که در برابر حساسیتهای موجود در بدن مثل رینیت آلرژیک تاثیر مثبتی دارد. برگهای گزنه در درمان آلرژی های فصلی، تب یونجه، سرفه، عطسه، کهیر و آسم مفید هستند.

گزنه به طور گسترده ای مورد مطالعه قرار گرفته است و در درمان بیماری آلزایمر، آرتروز، عفونت مثانه، برونشیت، بورسیت، التهاب  لثه، نقرس، سنگ کلیه، لارنژیت، مالتیپل اسکلروزیس، سندرم پیش از قاعدگی، بزرگ شدن پروستات و تاندونیت تاثیر خود را نشان داده است. از گزنه  برای بهبود ظاهر مو هم استفاده شده است.

در زیر برخی از مزایای فوق العاده گزنه برای موها توضیح داده شده است

ریزش مو را درمان می کند

استفاده از گزنه یکی از قدیمی ترین روش های درمانی برای مبارزه با ریزش مو است. دم شده گزنه و چای را می توان برای درمان ریزش مو مصرف کرد. یک ماساژ پوست سر با استفاده از روغن گزنه جهت ریزش مو موثر است.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

دکتر حاجیلو بازدید : 475 یکشنبه 22 تیر 1399 نظرات (0)

پودر لئوفیلیزه توکسین بوتلینیوم تیپ A که دومین محصول و برند ایرانی است که پس از بوتاکس مصپورت در کشور توسط شرکت ایمن واکسن و در استان البرز تولید میشود.

بعلت تحریم ها و کمبود ورود داروهای با کیفیت و مشکلات بسیاری که از تزریق برخی بوتاکس های چینی و بی کیفیت در چند وقت اخیر ایجاد شده و بی رقیب بودن مصپورت در چند وقت اخیر، قیمت غیر رسمی و عجیب آن پیدایش رقیبی که بازار را از انحصار دلالان و سودجویان خارج کند موجب خوشحالی مصرف کنندگان این ماده دارویی شده است. هرچند با ورود دیستون به بازار هنوز جای برندهای مطرح در این زمینه خالی است ولی امیدواریم دیستون بتواند همانند مسپورت تایید مصرف کنندگان را کسب کند و موجب سامان یافتن بازار آشفته و گاها بی قاعده این محصولات در کشور شود.بوتاکس دیستون

توضیحات محصول

دیستون محصولی از شرکت ایمن واکسن است. در حال حاضر این شرکت ویالهای ۵۰۰ و ۳۰۰ واحدی (مشابه واحدهای دیسپورت) را تولید میکند. شرکت سازنده ادعا میکند طبق استانداردهای جهانی EP و USP تولید میشود و مجوز وزارت بهداشت و GMP که تایید کیفیت خط تولید است را نیز دارد.

بسته بندی

شامل یک ویال توکسین و یک عدد حلال نرمال سالین ۵ سی سی برای رقیق کردن و یک بروشور با توضیحات نسبتا جامع میباشد. بسته بندی با طرح و رنگ مناسب و پک به همراه برچسب شبنم ارائه شده و هر بسته قابلیت پیگیری قیمت و اصالت کالا را دارد.

ویال حاوی پودر سفید رنگی است که پس از مخلوط شدن با نرمال سالین تبدیل به مایعی شفاف میشود.

نگهداری

محصول قبل از حل کردن در دمای ۲ تا ۸ درجه (دمای یخچال) و تا پایان تاریخ انقضای درج شده روی بسته بندی و ویال بلامانع بوده پس از حل کردن مایع و آماده شدن برای تزریق تا ۸ ساعت قابل استفاده است. گرچه نگهداری بوتاکس بیش از این مدت در دمای مناسب باعث کم شدن اثر آن میشود اما هیچ کدام از شرکتهای تولید کننده بوتاکس منعی جهت نگهداری بیش از این مدت ذکر نکرده اند. و به تجربه بر روی سایر بوتاکسها تا یک هفته استفاده از محلول حل شده اثر مناسبی خواهد داشت. به شرطی که در دمای مناسب نگهداری گردد.بوتاکس دیستون

مواد تشکیل دهنده و احتمال حساسیت

پودر ویال شامل سم کلستریدیوم بوتلنیوم A بهمراه هماگلوتینین و نگهدارنده شامل آلبومین انسانی و لاکتوز است. پس کسانی که به شیر حساسیت دارند بهتر است از این بوتاکس استفاده نکنند. قبل از تزریق از بیمار راجع به حساسیت به شیر و لاکتوز سوال کنید تا دچار مشکل نشوید.

تست های بالینی

تمامی تستهای بالینی این بوتاکس در مرکز پوست و جذام ایران انجام شده و صحت تست ها و تاثیرگذاری دارو به تایید مرکز تحقیقات وزارت بهداشت رسیده است.

این دارو مجوز استفاده در پوست و زیبایی، درمان مشکلات اسپاسم عضلات و فلجهای مادرزادی را دارد و توسط مراکز پخش دارویی به مصرف کنندگان عرضه میشود.

برای مطالعه مطلب کامل بر روی بوتاکس دیستون کلیک کنید.

دکتر حاجیلو بازدید : 118 یکشنبه 15 تیر 1399 نظرات (0)

گاهی اوقات ممکن است حس کرده باشید که موهای شما ریزش پیدا کرده است و دچار خارش پوست سر شده اید. آیا ریزش مو دلیل خارش است یا بالعکس؟ آیا دلایل مختلف ریزش مو را می دانید؟ چه بیماری هایی منجر به ریزش مو می شوند؟ آیا تا به امروز در مورد بیماری درماتیت سبورئیک شنیده اید؟

در این مقاله به رابطه بین این بیماری پوستی و ریزش موی ناشی از آن، علل به ایجاد بیماری، علائم وروش های درمان آن می پردازیم.

درماتیت سبورئیک چیست؟

نوعی بیماری پوستی است که عمدتا پوست سر را تحت تاثیر قرار می دهد. باعث پوسته پوسته شدن، تغییر رنگ پوست سر به قرمزی و ایجاد شوره سخت سر می شود. این بیماری ممکن است، قسمت های چرب بدن مانند صورت، اطراف بینی، ابروها، پلک ها، گوش ها و بین سینه ها و زیر سینه ها را تحت تاثیر قرار دهد.

بیماری درماتیت سبورئیک در نوزادان کلاه گهواره نام دارد که موجب پوسته پوسته شدن پوست سر می شود. ممکن است بدون درمان از بین برود یا برای رفع علائم آن به درمان های زیادی نیاز داشته باشید و حتی پس از درمان امکان بازگشت این بیماری وجود دارد.

شستشوی روزانه با استفاده از یک صابون یا شامپوی ملایم به رفع چربی های اضافه و پوست های مرده کمک می کند و تا حدودی باعث پیشگیری از ابتلا می شود.

درماتیت سبورئیک و ریزش مو

نام های دیگر درماتیت سبورئیک

  • شوره سر
  • اگزما سبورئیک
  • پسوریازیس سبورئیک
  • درماتیت سبوره
  • اگزمای سبوره

علائم بیماری درماتیت سبوره

علائم درماتیت سبورئیک شامل موارد زیر است:

  • پوسته پوسته هایی که روی پوست سر (شوره سر) و داخل مو، ابرو، ریش یا سبیل قرار دارند.
  • قسمت هایی از پوست سر، اطراف بینی، ابروها، پلک ها، گوش ها، قفسه سینه، زیر سینه ها، کشاله ران و زیر بغل ها که پوست آن ها چرب شده و با پوسته پوسته های سفید یا زرد پوشیده شده است.
  • قرمزی پوست
  • خارش

در فصل های سرد و خشک سال علائم آن شدیدتر می شود، همچنین استرس ممکن است عود آن را به همراه داشته باشد.درماتیت سبورئیک و ریزش مو

چه زمانی برای درمان بیماری به پزشک مراجعه کنیم؟

  • آنقدر ناراحت هستید که خواب راحت ندارید.
  • وضعیت ظاهرتان شما را مضطرب و خجالت زده می کند.
  • شک دارید که پوست شما آلوده شده است.
  • تمام مراحل مراقبت را طی کرده اید و نتیجه ای نگرفته اید.

علل ایجاد بیماری

هنوز علت دقیق درماتیت سبورئیک مشخص نیست؛ اما ممکن است که یکی از موارد زیر از دلایل ابتلا باشد:

  • قارچی به نام مالاسزیا (malassezia) که در چربی ترشح شده روی پوست قرار دارد.
  • پاسخ ناصحیح سیستم ایمنی
  • استرس
  • ژنتیک
  • هوای سرد و خشک

این بیماری بیشتر در نوزادان و افراد ۳۰ تا ۶۰ ساله رخ می دهد و همچنین در بین مردان شایع تر از زنان است.

برخی از عوامل خطر ابتلا به این بیماری در بزرگسالان را افزایش می دهند:

  • شرایط روانی و عصبی مانند بیماری پارکینسون و افسردگی
  • پس از شرایط استرس زا پزشکی مثل حمله قلبی
  • سیستم ایمنی ضعیف مانند کسانی که به ایدز مبتلا هستند، پانکراتیت الکلی و برخی سرطان ها
  • برخی داروها
  • پوست چرب
  • اختلالات اشتها
  • صرع
  • آفتاب و حرارت بیش از حددرماتیت سبورئیک و ریزش مو

    آیا درماتیت سبورئیک باعث ریزش مو می شود؟

    اگرچه درماتیت سبوره عامل اصلی ریزش مو به حساب نمی آید؛ اما انجمن ریزش مو آمریکا خاطر نشان می کند که در برخی موارد ممکن است منجر به ریزش مو شود. درماتیت سبوره در موارد خفیف باعث ایجاد شوره سر می شود. در موارد شدیدتر باعث ایجاد خارش و قرمزی و التهاب خواهد شد. خارش پوست و خراشیدگی بیش از حد ممکن است به فولیکول های مو آسیب برساند؛ همچنین قارچ مالاسزیا (malassezia) که به طور طبیعی در پوست اکثر مردم یافت می شود؛ هنگامی که خارج از کنترل باشد؛ ممکن است التهاب را به همراه بیاورد که رشد مو را در آن نقطه سخت می کند و اگر برای مدت طولانی درمان نشود؛ ممکن است ریزش مو در آن قسمت دائمی باشد.

    درماتیت سبورئیک چگونه درمان می شود؟

    روش های زیادی برای درمان وجود دارد. ممکن است که مجبور باشید، برای یافتن بهترین درمان چندین روش را امتحان کنید. تحقیقات نشان داده اند که در برخی موارد ترکیبی از درمان ها به بهترین شکل کار می کنند.

    این بیماری در نوزادان بدون درمان از بین می رود؛ اما در بزرگسالان ممکن است تبدیل به یک بیماری مزمن شود و در برخی شرایط عود کند؛ با این وجود درمان های خاصی وجود دارد که به کاهش علائم هنگام عود بیماری کمک می کند.

  • برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

دکتر حاجیلو بازدید : 61 سه شنبه 10 تیر 1399 نظرات (0)

رزماری گیاهی است که در آشپزی استفاده زیادی دارد و خواص شفابخشی فراوانی را هم داراست. این گیاه عمرچند ساله داشته چوبی  بوده و بومی منطقه مدیترانه است، جایی که قرن ها از آن به عنوان غذا و دارو استفاده می شده است.رزماری تقریباً مانند پونه کوهی، نعناع و دارچین اغلب به شکل اسانس استفاده می شود. روغنها و عصاره های بسیار غلیظ و معطر، ترکیبات گیاهی فراری هستند که برای پخت و پز، تمیز کردن، زیبایی، سلامتی و اهداف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن رزماری نوع متداولی است که می توانید به عنوان داروی خانگی خریداری و از آن استفاده کنید. از مزایای آنتی اکسیدان و ضد التهاب گرفته تا تقویت حافظه و .. از خواص آن محسوب میشود.

در سال های اخیر ادعاهایی وجود داشته که نشان می دهد این روغن برای رشد مو بسیار موثر است. برخی می گویند حتی می تواند از ریزش مو جلوگیری کند و این امر به استفاده از گلاب رزماری در شستشوی مو در فرهنگ منطقه مدیترانه ای برای تقویت رشد مو تایید و برای صدها سال به عنوان شواهد اثبات شده است.

آیا روغن رزماری ریزش مو را درمان می کند؟

این ایده که روغن رزماری رشد مو را ترغیب می کند ممکن است از مزایای اساسی سلامتی رزماری باشد. به این علت اسانس گیاه رزماری موثر است چون در تحقیقات ثابت شده است که:

  • خواص ضد التهابی دارند
  • رشد عصب را تحریک می کند
  • گردش خون را بهبود بخشد

روغن  و اسانس رزماری مانند اسانس نعناع (نعناع برای تقویت رشد مو موثر است)، گردش خون را تقویت می کند. در نتیجه می تواند با دسترسی بیشتر ریشه مو به خون مانع از گرسنگی و کمبود تغذیه فولیکول های مو شود.

فراتر از تحریک رشد مو، از اسانس رزماری برای جلوگیری از سفید شدن زودرس مو و شوره سر نیز استفاده می شود. رزماری به  کم شدن خشکی و خارش پوست سر کمک  میکند.

آیا مطالعات علمی از ادعاها  درمان سنتی حمایت می کنند؟

طبق برخی شواهد علمی ، رزماری ممکن است باعث تحریک رشد بافت عصبی شود.

اسیدکارنوسیک یکی از مواد مؤثر درعصاره رزماری است. در یک مطالعه معتبر، اسانس و روغن رزماری  بافت  آسیب دیده را التیام داده  و عصب  آن ناحیه را بهبود بخشیده است. این توانایی در بهبودی الیاف عصبی ممکن است باعث بهبودی اعصاب محیطی در پوست سر نیز بشود و به نوبه خود احتمالاً رشد مو را  تقویت و فولیکولهای آسیب دیده را ترمیم  کند.

مطالعات جدیدتر نشان می دهد که رزماری به طور مستقیم به محافظت در برابر ریزش مو کمک می کند. یک پژوهش معتبر در سال ۲۰۱۵ بررسی جالبی انجام شده و در آن مقایسه بین روغن و اسانس رزماری در برابر ماینوکسیدیل (با نام تجاری Rogaine): هر دو مورد برای درمان افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک (طاسی الگوی مرد یا زن) مورد استفاده قرار گرفتند.

نتایج نشان داد که روغن اسانس رزماری به همان اندازه ماینوکسیدیل مؤثر است

در طی این فرایند رزماری به کم شدن خارش پوست سر با موفقیت بیشتر از ماینوکسیدیل عمل کرد.

یکی دیگر ازموارد مطالعه روی عصاره برگ رزماری (متفاوت از روغن اسانس) نشان داد که این ماده رشد مو را تحریک می کند. این مسله وقتی اتفاق می افتد که ریزش مو توسط تستوسترون (مانند طاسی الگوی) شروع شده باشد. این مطالعه بر روی موشها انجام شد.

دو بررسی بالینی جداگانه – هر دو از منابع معتبر- اولی سال  ۲۰۱۰ و دیگری در ۲۰۱۱ هردو پتانسیل رشد موی رزماری را تأیید می کنند.

اولی به مطالعه ای با رشد موی موفق در افراد مبتلا به آلوپسی که از روغنهای اساسی استفاده می کردند، اشاره می کند. یکی از این روغنهای اساسی رزماری بود.

در بررسی دوم، اسانس رزماری به عنوان ترمیم کننده ریزش مو توصیف شده است. این به دلیل اثرات بهبود گردش خون مورد اشاره در مقاله تاکید میکند.رزماری برای ریزش مو

برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

دکتر حاجیلو بازدید : 39 سه شنبه 10 تیر 1399 نظرات (0)

بابونه گیاهی است که در مناطق آب و هوای معتدل درسراسر جهان بصورت خودرو یا وحشی یافت میشود. بخاطر خواص درمانی آن در برخی کشورها  مثل آلمان، لهستان و اتریش بصورت صنعتی هم کشت می شود. گل های ریز آن که به رنگ زرد مایل به نارنجی هستند، قسمت فعال گیاه است. طبق گفته “دائره المعارف مصور داروهای شفابخش”  گل های بابونه برای انواع درمان ها داروهایی ملایم اما قدرتمند هستند.

روغنها و عصاره غلیظ حاصل از گیاهان به دلیل مزایای بالقوه خود در سلامتی بسیار محبوب شده اند. در مورد اسانس بابونه تحقیقات بسیار خوبی انجام شده و با گذشت سالها اثر مفید آن برای درمان انواع بیماری ها و شرایط اثبات شده است.

در این مقاله نگاهی دقیق تر به فواید روغن بابونه و چگونگی استفاده ایمن از آن خواهیم انداخت.بابونه در ریزش مو“دائرالمعارف مصور داروهای شفابخش” ؛ نورمن شالی ؛ ۱۹۹۸

” استفاده از بابونه بخاطر خواص آن برای تسکین و آرامش ذهن و بدن، درمانی شایع برای کمک به خواب و کمک به بهبود پوست ملتهب یا تحریک شده است. ”

تفاوت بابونه رومی و آلمانی در چیست؟

روغن بابونه از گیاه بابونه در حقیقت با گلهای مرواریدی بابونه به دست می آید.

دو نوع مختلف بابونه وجود دارد که ممکن است با آن روبرو شوید:

  • بابونه آلمانی (Matricaria Recutita یا Chamomilla Recutita)بابونه در ریزش موبابونه رومی (Chamaemelum Nobile یا Anthemis Nobilis)بابونه در ریزش مو
  • این دو گیاه از نظر ظاهری کمی متفاوت هستند. علاوه بر این، ترکیب شیمیایی مواد فعال آنها کمی متفاوت است. تحقیقات در مورد هردو انجام شده است. ماده موثره ای که بیشتر مورد تحقیق قرار گرفته است chamazulene  است که مقدار آن در بابونه آلمانی از نوع رومی آن بالاتر است.

    مزایای عصاره بابونه چیست؟

    استفاده از بابونه در متون پزشکی از مصر باستان، یونان و روم شرح داده شده است. در طول قرن ها از آن استفاده شده است: تعدادی از مزایای بابونه شامل:

    کمک به رفع ناراحتی های گوارشی مانند سوء هاضمه، حالت تهوع یا تولید گاز

    ترمیم زخم ها، از جمله زخم های دیابتی و زخم های بستر

    تسکین اضطراب و هیجان

    کاهش التهاب و حساسیت پوستی مانند اگزما یا بثورات جلدی

    ضد التهاب و تسکین درد برای شرایطی مانند کمردرد، نورالژی یا ورم مفاصل

    تسهیل کننده خواب

    کاهش دهنده قند خون و کمک به کنترل و درمان دیابت

    درمان برخی سرطان ها

    مطالعات و تحقیقات علمی

    مطالعات و تحقیقات زیادی از دیر باز بر روی بابونه و اثراتش انجام شده برای مثال اینکه یک پژوهش معتبر در سال ۲۰۱۸ تایید کرد که عصاره بابونه رومی در بهبود زخم عفونی و آلوده در موش موثر است. در این تحقیق مشخص شد استفاده از پماد بابونه در مقایسه با پماد تتراسایکلین و دارونماها دارای اثر و بهبودی معنی داری در ترمیم و درمان زخم داشته است و فعالیت ضد باکتریایی موثری نیز دارد.

    یک منبع معتبر از مطالعه درسال ۲۰۱۹ تأثیر عصاره بابونه آلمانی بر سلولهای سرطانی در محیط کشت  سلولی را ارزیابی کرد. محققان دریافتند که سلولهای سرطانی هنگام درمان با عصاره بابونه به احتمال زیاد می میرند. در همین مطالعه همچنین مشخص شد که درمان با عصاره بابونه باعث کاهش توانایی سلول های سرطانی در رشد رگ های خونی (آنژیوژنز) میشود که برای زنده نگه داشتن تومورها لازم است واین مسأله موجب مرگ سلولهای سرطانی خواهد شد. یکی دیگر از تحقیقات اخیر با منبع معتبر به بررسی مؤلفه ای از روغن بابونه به نام آپیژنین پرداخته است. آنها دریافتند که اپیژنین هم کاهش رشد در سلولهای سرطانی ایجاد میکند و هم سرعت مرگ سلول سرطانی را تسریع می کند.

  • برای مطالعه مطلب کامل بر روی ریزش مو کلیک کنید.

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 181
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 123
  • بازدید ماه : 1,652
  • بازدید سال : 13,397
  • بازدید کلی : 32,655